VINST på 46%

Sålde halva mitt innehav av Tobii Aktier idag, gjorde en vinst på 46%! Riktigt nöjd med den investeringen! Jag köpte Tobii, dagen de börsnoterades. Det var väldigt kul att se hur dem gått upp och ner i takt med nyheterna som flödat in kring ögonskanning.

Aktien steg i höjden pågrund av att ett spelföretag sa att de kunde tänka sig att använda Tobii’s teknik i deras  virtual-reality-glasögon.  Jag sålde bara halva innehållet för att jag vill ha kvar en bit tills de börjar använda denna tekniken i mobiltelefoner. Det kan ju ta många år men jag ska nog hålla fast.

Ska även hålla kolla på eventuella dippar i priset då jag kommer investera i denna aktie igen. Jag tror verkligen på att ögonavläsning är framtiden.

Skärmavbild 2015-10-19 kl. 20.35.11

Kommentera

